Мақала: LDA тақырыптық модельдеу әдісімен функционалдық сауаттылықты бағалау бойынша тапсырмаларды контексттеу

Синопсис:

Қазақстандағы жоғары оқу орындары түлектерінің функционалдық сауаттылығын бағалау кезінде тапсырмалар орналастырылатын контекст маңызды рөл атқарады. Бұл контекст адами капиталды дамытудың негізі ретінде функционалдық сауаттылықты дамытудың маңыздылығына байланысты. Мақалада функционалдық сауаттылықты бағалау саласындағы беделді халықаралық салыстырмалы зерттеулердің әдіснамалық құжаттарын талдау арқылы контексттер мәселесі егжей-тегжейлі зерттелген, машиналық оқыту алгоритмдерін қолдана отырып, ашық қолжетімді стандартталған зерттеулердің тапсырмаларына тақырыптық талдау жүргізілді (Дирихлені жасырын орналастыру әдісі негізінде тақырыптық модельдеу). Контекст тұрғысынан ересек халықтың функционалдық сауаттылығын бағалау саласындағы халықаралық салыстырмалы зерттеулердің әдіснамалық құжаттары мен есептерін талдау кезінде контекстердің тақырыптық аймақтарының атаулары шамалы өзгергенімен, қарастырылған барлық халықаралық салыстырмалы зерттеулердегі контекстердің негізгі ұғымы мен семантикалық өзегі ұқсас. Ересектердің функционалдық сауаттылығын бағалау саласындағы контекстердің негізгі тақырыптық бағыттары: «қоғам және қауымдастықтар», «жұмыс», «білім беру және оқыту» және «күнделікті жағдайлар». Тапсырмалар базасының тақырыптық талдауы тақырыптық модельдеу әдісімен контексті анықтау перспективаларымен ашық қолжетімді. Сонымен қатар, жалпы қорытынды ретінде тапсырмалардың контексі функционалдық сауаттылықты дамытудың негізгі мақсатымен, яғни адамның қоғамдағы тиімді жұмыс істеуімен тығыз байланысты. Бұдан шығатыны, Қазақстандағы жоғары оқу орындары түлектерінің функционалдық сауаттылығын бағалау кезінде тапсырмаларды қоғамдағы түлектердің тиімді жұмыс істеуіне байланысты контексттерге орналастыру қажет.